Değişen tüketici davranışlarına uyum sağlayın
13.08.2025
CEO’ların gündemini şekillendirecek üç kritik soru
Üretken yapay zekâ, sürdürülebilirlik, sektör yeniden yapılanması ve diğer dinamiklerle şekillenen bir dünyada büyümek iş modelinizi yalnızca rekabetçi kalmak için dönüştürmekle ilgili değildir. PwC’nin 28. Küresel CEO Anketi’nden elde edilen Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü bulguları çarpıcı bir gerçeği ortaya koyuyor: Bazı şirketler bu yeni dünyada cesur adımlarla iş modellerinde değişikliklere yönelirken, bazıları eski düşünce yapıları ve süreçler tarafından geride kalma riskiyle karşı karşıya.
- Şirketiniz Üretken Yapay Zekâ’yı (GenAI) benimsiyor mu, yoksa güven sorunları sizi geri mi tutuyor?
- İklim değişikliğine dair atılan adımları kârlılığı artıran bir fırsat mı yoksa bütçeye yük getiren bir maliyet mi olarak görüyorsunuz?
- Şirketinizin, değişen sektör ve müşteri taleplerine yönelik attığı adımlar var mı ve bu adımlar yeterli mi?
Şirketiniz üretken yapay zekâyı (GenAI) benimsiyor mu, yoksa güven sorunları sizi geri mi tutuyor?
Üretken yapay zekâ (GenAI) şimdiden sonuç veriyor: Dünya genelinde her üç Perakende ve Tüketici Ürünleri CEO’sundan biri, GenAI’nin gelir ve kârlılığı artırdığını belirtiyor ve %45’i önümüzdeki yıl kârlarının daha da artmasını bekliyor. CM CEO’larının %56’sı GenAI’nin çalışanları daha verimli hale getirdiğini söylüyor – ancak bu potansiyelin tam anlamıyla açığa çıkması için güven kritik bir faktör.
İklim değişikliğine dair atılan adımları kârlılığı artıran bir fırsat mı yoksa bütçeye yük getiren bir maliyet mi olarak görüyorsunuz?
Pek çok şirket iklim dostu yatırımlar yapıyor ve finansal faydalar elde ediyor: %19’u maliyetlerin azaldığını bildirirken, Perakende veTüketici Ürünleri Sektörü CEO’larının üçte biri gelir artışı sağladığını belirtiyor. Çıkarılacak ders? Sürdürülebilirlik her zaman bir maliyet anlamına gelmez – aksine, büyümeyi destekleyebilir.